Direktlänk till inlägg 27 juni 2007

Det blir cykel till Bingsjö

Av Anders - 27 juni 2007 11:35

Råkade helt plötsligt på mina tillfälliga förbindelser från Bredsand häromveckan på nätet. De ligger bland mina länkar som Sävja Folk nu.


Ännu märkligare var att en av dem också tänker sig att cykla till Bingsjö, och har gjort det förra året. Det avgör saken för min del. Cykel blir det!


Ägnade kvällen igår åt lite inventering. Cykelväskor behöver jag nog skaffa nya. De gamla hängde ute i boden under höskullen och fick salt på sig förra året, så spännena var totalt igenrostade. Tältet hade legat inomhus, och visade sig fortfarande vara i beboeligt skick, om än lite missfärgat på yttertältet, antagligen sen någon förra året packat in det inte så torrt. "Någon" kan väl aldrig vara jag?  Och så ska mountainbiken hem från Uppsala. Men det är lugnt. Flera dar kvar.

 
 
Anna Stilla

Anna Stilla

27 juni 2007 22:05

Jag köpte gamla cykelväskor på Myrorna. Dessa kostade 25 kr men fördelen men dom är att de är styva och packningen håller sig på plats och inte klumpar sig i botten. För att man skulle kunna komma lätt åt innehållet i väskorna så var det viktigt att sänka ner packväskhållare. Annars är packningen på packhållaren i vägen. Sovsäckar och dylikt hade vi i vattentätta packsäckar...

Nu har jag blivit lyrisk och skriver om alla våra superduper lösningar när jag egentligen tänkte nämna cykelväskor...

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Anders

27 juni 2007 22:44

Du är så välkommen med tips, Anna! Jag som är prylgalning betalade sådär 40 ggr mer för mina väskor. Men de var rätt coola: man kan zippa av sidoväskorna från den som ligger över pakethållaren, och använda överväskan som ryggsäck! Får se hur fiolen går att fästa ovanpå.

 
Choppo

Choppo

29 juni 2007 19:35

Är på gång och fixar cykeln nu inför bingsjö. Har en "pilen" damcykel treväxlad med kraftiga däck. Helt underbar att cykla på i maklig fart. Den vill liksom inte gå fortare än 15- 20 km i timmen. Om du cyklar hela vägen så kan jag rekommendera Lumsheden som övernattningsplats. Det ligger mellan kungsgården och enviken. I år blir det nog cykel till östbjörka, boda och nedre gärdsjö också. För att få gitarren på plats tog jag hjälp av en svets-lärare som svetsade en specialgjord anordning som kan fästas bredvid bakhjulet. Fungerar hur bra som helst, och borde kunna göras som fiolställ också.
Hoppas vi syns däruppe. Vi håller till nära kyrkan.
mvh/choppo

http://tretakt.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 7 september 2014 23:00

Taxi från Alisadr efter frukost på Coffee Shop – de hade inte kaffe på hotellet.   Motorväg mellan Hamedan och Sanandaj delvis under byggnad. Den här motorvägen utan trafikplatser med broar. Ska man svänga vänster, så blir det först höger, ...

Av Anders - 6 september 2014 23:00


  axi Kom fram till Hamedan på morgonen, taxi till hotell vid Alisadr-grottorna en sex mil norrut. Vilade en stund efter frukost och sen gick vi ner i grottorna. Cirka 11 km gångar, till stora delar alldeles lagom vattenfyllda för att man skulle kun...

Av Anders - 5 september 2014 23:00

Ut till mosken med de svajande minareterna. Jättelustig. Köpte PC-spel för 12 kr styck. Med hologramsigill, ”så det måste ju vara äkta”. Obs att jag är för gammal för ironi. Sen till en park med fåglar, fjärilar och reptiler, men det va...

Av Anders - 4 september 2014 23:00


Runt i Isfahan. Armenisk kyrka med målningar på nästan varenda kvadratmeter.    Guldaffärer, typ världens största torg/park. Moské med kupol som det ekade 7 gånger under. Presentshoppande. Maryams väninna hade jobbat som sjuksköterska och nyligen gå...

Av Anders - 3 september 2014 23:00

Åker från Shiraz på kvällen. Checkade ut vid 13-tiden, sen gick Maryam för att leta frisör, ville vara nyfixad i håret tills hon skulle träffa en vän. Satt ett tag i hotellobbyn, sen ut till ett av shah-familjens palats som nu var delvis militärmuseu...

Ovido - Quiz & Flashcards