Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Anders - 3 juni 2007 21:31

Nyss hemkomna från Uppsala. Mitt skåp på BMC behövde tömmas för sommarstädning, annars hade jag fått låset uppklippt och prylarna omhändertagna. Men nu hade jag drygt en vecka till på mig, visade det sig när jag kom dit.


Vi passade på att gå en sväng med hunden i Stadsskogen, för lite träning i ovan miljö, som andra orsak till att ta bilen. Han är ju mest hemma, och blir så "vaktig" mot alla som kommer förbi vårt ensliga hus. På främmande mark var det helt annat. Gångvägen gick förbi ett hus där en labrador var ute tillsammans med sin husse som tvättade bil. Labben skällde till och sprang fram till Malte, som bara stod blickstilla med koppel på och lät sig nosas av. Biltvättande hussen kom och sa till labben, "Vad gjorde du nu?", och hans hund blev minst en decimeter lägre på en gång. "Han får inte gå utanför gården," sa husse lite ursäktande. Duktiga Malte, vi som har tyckt att han varit kaxig och störig mot andra hanhundar.


Hästarna går och betar utanför köksfönstret, i sommarhagen dit jag släppte dem idag. Ska ut och fylla på vatten, och flytta saltstenen innan jag ger upp för dagen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards