Alla inlägg den 20 juni 2007

Av Anders - 20 juni 2007 19:53

Flyktingproblem är inte omöjliga att lösa. Det man ofta tror är att det skulle röra sig om oöverstigliga kostnader.


Någon räknade år 2000 ut att om alla flyktingar i hela världen, då drygt 10 miljoner, skulle tas emot enbart i EU-länderna skulle det inte kosta mer än vad som motsvarade en skattehöjning på cirka en ynka procent. Och då med det fullständigt orimliga antagandet att inte en enda av dem jobbade en enda dag, alltså livslångt bidrag. En procent. Större är inte problemet. Och hur många regeringar säger inte att det finns utrymme att sänka skatten? Vill vi, så har vi råd.


En sak till är ju att Europa kommer att ha brist på arbetskraft i framtiden.

Av Anders - 20 juni 2007 19:21

Hade ju glömt att de brukar göra så till jul och midsommar, vår duktiga löneavdelning! Nu hade jag för all del inte jobbat sådär jättemånga timmar i maj, men det är ändå välkommet. Särskilt när det är oväntat.


Hos kunden börjar de ställa in sig på semestrar nu. Fast jag jobbar hela sommaren. Så kul det ska bli. Eller kanske inte. Pengarna lär jag behöva i höst i alla fall. Ska bara ta någon vecka med studiemedel, så de räcker alla nio terminerna som är kvar, och jag i alla fall inte behöver börja betala innan jag är klar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards