Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Anders - 2 juni 2007 20:38

För snart en månad sen var jag på Uppsala Social Forum, och hörde på bl a Maria-Pia Boëthius. Hennes föredrag handlade om medier och makt, marknadens oförmåga att berätta historien om våra liv, och den förkrossande övervikten av borgerligt ägda media, 90 %.


Det jag undrade över då är varför så många högerdebattörer trots denna enorma ägarövervikt fortsätter sina klagovisor om journalistkårens vänstervridning. Som ett exempel ur högen kan jag ta Dick Erixons indignation över att Göran Persson inte har utsatts för större drev än han har efter arbetsmiljöbristerna på herrgården, eller över att TV4 fortfarande ställer Carl Bildt frågor om hans styrelseengagemang.


De mindre rabiata borgerliga strategerna inser nog att marknadskrafterna ändå, med sina annonspengar, kommer att gynna just de tidningar som inte ifrågasätter den kapitalistiska synen på världen.


Av Anders - 2 juni 2007 09:03

Anders Westlund som man hittar på nätet, men som inte är jag:

  • Professor vid Handelshögskolan
  • F.d sångare i bandet Tad Morose
  • Rallyprodukter HB i Vålberg
  • Växtekolog
  • Fågelfotograf från Nynäshamn
  • Auktoriserad revisor
  • Student vid Tennessee Tech
  • Ljustekniker vid Folkteatern Gävleborg
  • Regionkontakt för systemet Arealis på norska kartverket

Fast de två sista bränns det nästan lite på. Jag har en gång jobbat som extra scenarbetare på Gävle teater, och min pappa satt i Folkteaterns styrelse. Sen har jag gjort en hel del konsultuppdrag på Lantmäteriverket.

Idag ska jag ut och laga elstängsel efter vinterns alla rådjur och älgar som har sprungit genom. Sen blir det betessläpp, för nu har hästarna varit duktiga och nästan ätit upp höet.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards