Alla inlägg den 15 juni 2007

Av Anders - 15 juni 2007 15:29

I mitt tidigare liv var jag datakonsult, och när jag inte pluggar jobbar jag fortfarande (som nu). Nyss såg jag en skylt i köket på nya stället jag är på:


Teori är när du vet något, men det inte fungerar.

Praktik är när något fungerar, men du inte vet varför.

Programmerare kombinerar teori och praktik: inget fungerar, och de vet inte varför.


Det illustrerar min dag idag väldigt väl. Jag löste inte mitt eget, men i alla fall en annans problem. Det får snurra i bakhuvudet över helgen, så kanske det har löst sig sen. Men det får räcka för idag nu.


Får se om sonen, 17 år, kommer hem till helgen. Han har krävt att bli bjuden på whisky för att han hade bra betyg. Jag uttalar mig inte i skrift om hur det blir med den saken. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards