Direktlänk till inlägg 21 juni 2007

Sista tentan klar

Av Anders - 21 juni 2007 23:45

Nu är det sommar! Idag kom äntligen resultatet från sista tentan för terminen, Homeostas och endokrin reglering. När jag öppnade kuvertet och tittade på baksidan av det hopvikta papperet såg det illa ut. 14? När godkänt var 30! Men det stod 41 från rätt sida, och max var 50.


Professionell utveckling var också färdigrättad när jag väl kom på att titta på nätet. 21,5 av maximala 25 är jag rimligt nöjd med. Lite irriterad var jag direkt efter tentan, för jag kom på ett par aspekter till jag borde ha lagt in om det juridiska läget i fråga om att ha låsta dörrar på vårdavdelning. Grundlagsbestämmelser om att frihetsinskränkningar måste ha uttryckligt stöd i lag för att få genomföras.


Varför kommer man ihåg felen så bra?  

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

22 juni 2007 23:50

Skönt att det gick bra. Grattis! Du vet väl att du gör det bra som klarar va att plugga i din ålder (!) ;-)
Hjärnan är ju vanligtvis lite segare när man börjar närma sig femtio. Fast å andra sidan är man ju bra mycket erfarnare och klokare än de som bara nått halvvägs. Eller hur?
Glad midsommar på sig!!!
Och grattis till sommarlovet!

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anders

23 juni 2007 02:04

Jo visst, "döhalvan" har sin charm i form av erfarenhet. Jag hoppas att sen mognad hänger ihop med god hållbarhet. Fast jag har inga vetenskapliga evidens för det. Tack Frun för att du finns!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 7 september 2014 23:00

Taxi från Alisadr efter frukost på Coffee Shop – de hade inte kaffe på hotellet.   Motorväg mellan Hamedan och Sanandaj delvis under byggnad. Den här motorvägen utan trafikplatser med broar. Ska man svänga vänster, så blir det först höger, ...

Av Anders - 6 september 2014 23:00


  axi Kom fram till Hamedan på morgonen, taxi till hotell vid Alisadr-grottorna en sex mil norrut. Vilade en stund efter frukost och sen gick vi ner i grottorna. Cirka 11 km gångar, till stora delar alldeles lagom vattenfyllda för att man skulle kun...

Av Anders - 5 september 2014 23:00

Ut till mosken med de svajande minareterna. Jättelustig. Köpte PC-spel för 12 kr styck. Med hologramsigill, ”så det måste ju vara äkta”. Obs att jag är för gammal för ironi. Sen till en park med fåglar, fjärilar och reptiler, men det va...

Av Anders - 4 september 2014 23:00


Runt i Isfahan. Armenisk kyrka med målningar på nästan varenda kvadratmeter.    Guldaffärer, typ världens största torg/park. Moské med kupol som det ekade 7 gånger under. Presentshoppande. Maryams väninna hade jobbat som sjuksköterska och nyligen gå...

Av Anders - 3 september 2014 23:00

Åker från Shiraz på kvällen. Checkade ut vid 13-tiden, sen gick Maryam för att leta frisör, ville vara nyfixad i håret tills hon skulle träffa en vän. Satt ett tag i hotellobbyn, sen ut till ett av shah-familjens palats som nu var delvis militärmuseu...

Ovido - Quiz & Flashcards