Alla inlägg den 19 juli 2007

Av Anders - 19 juli 2007 20:50

Var in och handlade ett nytt bredbandsmodem på lunchen idag. Så nytt att man kan få extra digitala TV-kanaler genom det också. Men då åker bredbandshastigheten ner, och inte bara medan man faktiskt tittar på TV.


Nej, det blir nog bondkanaler i fortsättningen med för oss. 

Av Anders - 19 juli 2007 09:35

Mitt byxben efter närkontakt med en grannhunds tänder. Tänderna sitter på nån sorts grå jakthund.

"Skällande hund biter inte" var något som ingen hade berättat för det här exemplaret. Den brukar skälla rejält varenda gång jag cyklar förbi, men jag trodde inte att den gjorde mer än så. En annan hund vet jag att den har rykt ihop med, men det är ju en helt annan sak, tror man.


Jag kom cyklande och mötte en likaledes färdandes daghusse med hunden i långt koppel. Det var lite för trångt på stigen, så jag klev av. Att hunden skulle kunna nå mig, det såg jag, men väntade inte mer än att den skulle nosa av mig och förhoppningsvis kunna plocka bort mig från sin lista över hotfulla företeelser. Men icke. Det sade ritsch. Undrar om den var medveten om att det bara var tyg den fick tag i, eller om jag bara hade tur att det inte var underbenet också?

Ovido - Quiz & Flashcards