Direktlänk till inlägg 19 juli 2007

Mitt byxben efter

Av Anders - 19 juli 2007 09:35

Mitt byxben efter närkontakt med en grannhunds tänder. Tänderna sitter på nån sorts grå jakthund.

"Skällande hund biter inte" var något som ingen hade berättat för det här exemplaret. Den brukar skälla rejält varenda gång jag cyklar förbi, men jag trodde inte att den gjorde mer än så. En annan hund vet jag att den har rykt ihop med, men det är ju en helt annan sak, tror man.


Jag kom cyklande och mötte en likaledes färdandes daghusse med hunden i långt koppel. Det var lite för trångt på stigen, så jag klev av. Att hunden skulle kunna nå mig, det såg jag, men väntade inte mer än att den skulle nosa av mig och förhoppningsvis kunna plocka bort mig från sin lista över hotfulla företeelser. Men icke. Det sade ritsch. Undrar om den var medveten om att det bara var tyg den fick tag i, eller om jag bara hade tur att det inte var underbenet också?

 
 
maria

maria

19 juli 2007 12:14

Men jisses!!! Helt oacceptabelt!!! Som den hundägare jag är... Min hund FÅR INTE ens nosa på någon utan att jag gett den tillstånd till detta... Det kan låta lite diktatoriskt men det är för att jag är flockledare och tillåter jag hunden att gå före mig ja, då har jag problem...

Helt oursäktligt är detta!!!

Ursäkta mig men jag är hundrädd och har blivit biten i ansiktet som barn och jag blir upprörd av sånt här....

Hunden har problem eller matte/husse....

Tur att det bara var tyg den fick med sig men det är dyrt med byxor oxå!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Lakrisalen

Lakrisalen

19 juli 2007 20:47

Aj,aj, aj. Tur att det gick bra med benet!

http://lakrisal.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 7 september 2014 23:00

Taxi från Alisadr efter frukost på Coffee Shop – de hade inte kaffe på hotellet.   Motorväg mellan Hamedan och Sanandaj delvis under byggnad. Den här motorvägen utan trafikplatser med broar. Ska man svänga vänster, så blir det först höger, ...

Av Anders - 6 september 2014 23:00


  axi Kom fram till Hamedan på morgonen, taxi till hotell vid Alisadr-grottorna en sex mil norrut. Vilade en stund efter frukost och sen gick vi ner i grottorna. Cirka 11 km gångar, till stora delar alldeles lagom vattenfyllda för att man skulle kun...

Av Anders - 5 september 2014 23:00

Ut till mosken med de svajande minareterna. Jättelustig. Köpte PC-spel för 12 kr styck. Med hologramsigill, ”så det måste ju vara äkta”. Obs att jag är för gammal för ironi. Sen till en park med fåglar, fjärilar och reptiler, men det va...

Av Anders - 4 september 2014 23:00


Runt i Isfahan. Armenisk kyrka med målningar på nästan varenda kvadratmeter.    Guldaffärer, typ världens största torg/park. Moské med kupol som det ekade 7 gånger under. Presentshoppande. Maryams väninna hade jobbat som sjuksköterska och nyligen gå...

Av Anders - 3 september 2014 23:00

Åker från Shiraz på kvällen. Checkade ut vid 13-tiden, sen gick Maryam för att leta frisör, ville vara nyfixad i håret tills hon skulle träffa en vän. Satt ett tag i hotellobbyn, sen ut till ett av shah-familjens palats som nu var delvis militärmuseu...

Ovido - Quiz & Flashcards