Alla inlägg under september 2007

Av Anders - 3 september 2007 21:10

Kom igen nu, Anders. Du ska titta på kraniets ben, och inte sitta här och dega. På torsdag är det seminarium.

Av Anders - 2 september 2007 21:50

Rachelle van Zanten! Slidegitarristen från Edmonton, västra Kanada. Spelar på Katalin i Uppsala på torsdag, 21.00 Där är jag då.


Edit: Men vilka kassa kommunikationer kvällstid. Jag måste åka 22.19 om jag ska komma hem alls. Tror jag får knoppa i Gävle, dit kan man ta sig senare. 

Av Anders - 2 september 2007 20:55

Enligt plan skulle jag ha varit i Marma på soldatprov, men det blev inställt. Med tanke på alla aktiviteter i helger som varit, och som kommer, så behövdes det nog en obokad helg.


På lördagen hamnade vi hos dottern. Hon och jag var iväg och köpte ny bärbar dator åt henne. Hon hade sökt och fått ett stipendium, som fick vara med och betala maskinen.


Barnbarn A följde med hem till oss, och idag var hon ut och red en sväng med mig som övervakare. Shettisen är långt ifrån pålitlig, men idag lyckades han inte ha av henne, ryttaren satt kvar hela vägen. I veckan börjar hon på Blå Stjärnans rid- och skötkurs.

Av Anders - 1 september 2007 09:59

...och kanske något äldre gör mig bara så matt ibland. Ett exemplar jag hörde i somras: "Det här att man ska skjutsa ungarna överallt, det är nåt dom har kommit på nuförtiden. När vi var i den åldern, då var det cykel som gällde om man skulle till något - i alla väder."


Fem minuter senare kan samme man skriva på en namninsamling om att landet absolut går under om inte bensinskatten avskaffas. 


Cykeln var tydligen bara bra för barnen.
Ovido - Quiz & Flashcards