Alla inlägg den 17 september 2007

Av Anders - 17 september 2007 20:50

Ja. Tiden går så fort när man har kul. Eller inte hinner tänka på att ha tråkigt. Har ägnat tiden i veckan åt att slå i mig anatomiska strukturer i huvud, hals och axlar. Helgen gick åt till först barnbarnspassning och sedan flytthjälp åt dottern. 


Fast när det kom till kritan, så var det inte flytt-, utan rivhjälp hon behövde. Nya lägenheten skulle tapetseras om. Bara de såg till att plocka bort lösa tapeter och lister kring golv och dörrar, så hade dottersambons pappa lovat åta sig tapetseringen, inklusive spacklande och slipande. Det var i rivningen vi kom in, med barnbarn och hund.


Min nästan jämngamla kurskompis suckade när jag berättade om tapetseringslöftet: "Svenska män! De lever i en ständig renovering."

Och det har hon ju rätt i delvis. Det finns en del som nästan drabbas av abstinens om de inte får bygga eller bygga om. Men jag ska inte klaga, i midsomras var jag i den sommarstuga han hade byggt själv, och den var jättefin. 



Ovido - Quiz & Flashcards