Alla inlägg den 5 september 2007

Av Anders - 5 september 2007 19:00

För mig är det nästan anmärkningsvärt att jag ska se nåt. Men mina radiofavoriter Klara Zimmergren och Mia Skäringer, från nu senast Roll On, ska jag helst inte missa.

Av Anders - 5 september 2007 12:32

Det var nog inte så kul att jobba på Upptåget i morse. Att åka var väl inte någon höjdare heller.


I Tierp ska man gå på ett tåg som kommer från Gävle, men där hade det varit växelfel, så det var en halvtimme sent redan från start, och mer blev det. Innan det var framme, så hade det hunnit komma ett tåg söderifrån, som vände i Tierp, och det klev vi ju på, och tänkte att vi i alla fall skulle komma före det där tåget från Gävle.


Men! I Tobo var det stopp. Vårt tåg hade fått en överhettad kompressor, och kunde inte gå för fullt. I Örbyhus fick alla kliva över till tåget vi egentligen skulle ha åkt med, det från Gävle, som nu hade hunnit ikapp. Det var bara ett problem: det tåget brukar vara dubbelt, men inte idag. Och nu skulle det få plats två tåg med passagerare.


Det slutade med 65 minuters försening, och jag var glad att jag började 9 och inte 8. Det var "bara" mina förberedelser som blev en smula lidande, men nu är vi ikapp. Tur att jag inte skulle till Arlanda den dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards