Alla inlägg den 7 september 2007

Av Anders - 7 september 2007 11:21

Fru Fundersam, ditt länktips fungerade till sist även för mig.


Det blev nästan kusligt likt min morfar med den här: A la El Greco


Om han hade haft skägg.


Den här var mest kul, vilken aristokratisk näsa!

  

Av Anders - 7 september 2007 10:54

Med komp, bas och trummor, lät det (så klart) mycket mer och bättre än sist jag såg henne. Inte så att Rachelle van Zanten solo är något som går av för hackor. Det är nästan så att det blir större tappa hakan-faktor när hon spelar solo. Att hon får till ett så självklart auktoritärt gung med bara sig själv och gitarren. Som de skrev i Arbetarbladet efter spelningen i Gävle förra året: Rachelle van Zanten som spelar slidegitarr på ett sätt som gör att om det här ändå var en tävling så skulle antagligen inte någon annan våga gå upp på scenen.


Och när man ändå ska ha med trumset på turnén, så går det ju in en och annan gitarr till. Jag tror hon var uppe 5 olika, 3 akustiska och 2 elektriska. Och därtill en och annan ny låt. Tyvärr gick mitt tåg 23.00, så jag missade väl sista låten och ev extranummer.



Ovido - Quiz & Flashcards