Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Utmanande kvinnor

Av Anders - 27 augusti 2007 21:04

Det var Vita Brevis och Alma Mater som kastade sina utmaningar vidare på mig, dock var Vita fem minuter snabbare. Å andra sidan hade Alma redan nio utmanade, så det var inte synd om henne i den bemärkelsen.


Åtta saker om Anders:

  • Har flyttat runt halva Sverige hela min barndom: ett år i Kramfors, mindre i Ludvika, några år i Falun, fem år i Sundsvall, fyra i Ystad, sen landning i Gävle.
  • Säga nej har aldrig varit min starka sida. Det har lett till mycket trassel med dubbelbokningar och besvikelser, men också gott om erfarenheter, styrelseuppdrag och sånt. Hoppas ändå att de onda sidorna mest har drabbat mig själv.
  • Tidsoptimist har jag nästan alltid varit. Kan ju vara en variant av att inte säga nej. Fördelen är att man i alla fall försöker, och inte bara ger upp.
  • Känner en viss dragning till nya och udda saker, bara det inte stavas  "mode" eller "trender". Mer alternativ! Använder t ex helst bara Linux på datorn, och skriver med Dvorak-tangentbord sen förra året.
  • Jag tror. På mänsklig godhet - ja, men t ex astrologi, gudomligheter och IQ-tester - nej.
  • Uppväger dåligt ordningssinne med gott minne. Det är dock ett sårbart system. Tar sambon hit sin mor som städar som en jordfräs, så brukar jag hålla på och ringa dit ett par dar och fråga var hon har lagt det ena och andra.
  • Har ätit antidepressiv medicin, Fluoxetin, någon gång. När en närstående fick diagnosen depression kände jag igen mig själv i beskrivningen av det, några perioder i tonår och 20-årsåldern.
  • Skickar nästan aldrig kedjebrev vidare. Ska fundera på det här med utmaningen. Problemet är nog snarast att jag inte känner så många som bloggar. Eller så gör jag det, men vet inte att det är de det är.

Sådär ja! Det gjorde ju inte ont.  
 
Vita

Vita

27 augusti 2007 22:48

Sådärja, det gick väl bra?

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

28 augusti 2007 08:12

Ha, vilken rackare! Hon (Alma) som lovade att jag skulle få utmana dig!

 
Vita

Vita

28 augusti 2007 22:59

Jag får tacka och bock....niga för epitetet utmanande kvinna

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

29 augusti 2007 11:41

Tidstjuv kallar jag dem, som låter mej vänta...

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 7 september 2014 23:00

Taxi från Alisadr efter frukost på Coffee Shop – de hade inte kaffe på hotellet.   Motorväg mellan Hamedan och Sanandaj delvis under byggnad. Den här motorvägen utan trafikplatser med broar. Ska man svänga vänster, så blir det först höger, ...

Av Anders - 6 september 2014 23:00


  axi Kom fram till Hamedan på morgonen, taxi till hotell vid Alisadr-grottorna en sex mil norrut. Vilade en stund efter frukost och sen gick vi ner i grottorna. Cirka 11 km gångar, till stora delar alldeles lagom vattenfyllda för att man skulle kun...

Av Anders - 5 september 2014 23:00

Ut till mosken med de svajande minareterna. Jättelustig. Köpte PC-spel för 12 kr styck. Med hologramsigill, ”så det måste ju vara äkta”. Obs att jag är för gammal för ironi. Sen till en park med fåglar, fjärilar och reptiler, men det va...

Av Anders - 4 september 2014 23:00


Runt i Isfahan. Armenisk kyrka med målningar på nästan varenda kvadratmeter.    Guldaffärer, typ världens största torg/park. Moské med kupol som det ekade 7 gånger under. Presentshoppande. Maryams väninna hade jobbat som sjuksköterska och nyligen gå...

Av Anders - 3 september 2014 23:00

Åker från Shiraz på kvällen. Checkade ut vid 13-tiden, sen gick Maryam för att leta frisör, ville vara nyfixad i håret tills hon skulle träffa en vän. Satt ett tag i hotellobbyn, sen ut till ett av shah-familjens palats som nu var delvis militärmuseu...

Ovido - Quiz & Flashcards